صفحه اصلي
اخبار نشست کتاب‌خوان
ارتباط با مدیر کل
اعلانات
بازديدها
پوسترهای کتاب خوان مجازی
تازه‌ها و دل‌نوشته‌ها
تصوير ها
تیتر اخبار
جستجو
خبرهای روز
زمان
کتاب در آینه رسانه ها
گزارش تصویری
لینک سامانه های اداره کل
متون عمومي
مناسبت‌ها
منو
وب سایت ها
وب سايت ها
ورود
1

2
1397/8/6 يكشنبه با حضور اولیا و مربیان دانش آموزان؛ نشست توجیهی راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه شهید بهشتی برگزارشد نشست توجیهی راهکار های ترویج فرهنگ کتابخوانی بین خانواده ها همزمان با جلسه انجمن اولیا و مربیان مدرسه پسرانه متین در کتابخانه شهید بهشتی آشخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی ،با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان، کادر آموزشی مدرسه پسرانه متین و جمعی از خانواده های دانش آموزان این مدرسه، نشست توجیهی  ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده ها  درکتابخانه  عمومی شهید بهشتی آشخانه برگزار شد.

 این نشست با هدف ارتقاء سطح مطالعه در جامعه ،کمک به افزایش سرانه مطالعه بین خانواده ها، ترویج فرهنگ کتابخوانی ، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت  در کار گروهی ، ارتباط بین آموزش و پرورش و خانواده  و کتابخانه  که هر سه نقش بسزای در بالا بردن سطح فرهنگ مطالعه ایفا می کنند برگزار شد.

در این  نشست ابراهیم شادکام، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با تاکید بر نقش مهم مطالعه در ارتقاء فرهنگ گفت: برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیتهای همه دستگاههای اجرایی استفاده شود.

وی ضمن تبیین اهداف کتابخانه های عمومی ، به بیان برنامه های فرهنگی کتابخانه پرداخت و ابزار امیدواری کرد با همکاری  آموزش  و پرورش شاهد رشد مطلوب و ارتقاء سطح اگاهی از سرانه مطالعه در شهرستان باشیم.

در ادامه نشست زکیه آذرمهر، کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی بعد از  معرفی کتاب "چگونه کتاب بخوانیم " اثر مارتیمر جی. آدلر  به نقش خانواده در علاقمند کردن کودکان به مطالعه اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهم و موثر  که والدین می توانند در خصوص همراهی و هماهنگی فرزاندن خود در امر مطالعه و کتابخوانی انجام دهند بردن آنها به کتابخانه ها  و فضاهای کتابخوانی است .

وی ادامه داد:  انتظار ما از خانواده این است که فرزندان خود را ضمن مطالعه کتب درسی به سمت کتابهای غیر درسی هم ترغیب و تشویق کنند.

منبع: مانه و سملقان
بيشتر
نسخه قابل چاپ
 
تعداد بازديد اين صفحه: 354